facebook facebook
 
 
ХАРДУЕР » видеокарти
 
   
 
Видеокарта: Sapphire Radeon HD5870
06.10.2009 | автор: Стоян Спахиев


оценка:

Вносител:
Солитрон
Цена:
689.35 лв
купи »

сайт на продукта »
плюсове

DirectX 11 поддръжка

HDMI с поддръжка на Dolby TrueHD и DTS-HD Master Audio

възможност за работа с три монитора

минуси

голям размер

три от видеоизходите не са достъпни

Radeon HD5870 е първият видеоускорител на AMD, който използва Cypress чипа от новата фамилия Evergreen. Cypress се произвежда чрез 40nm технология (като HD4770) и освен архитектурните подобрения съдържа по двойно повече изчислителни модули в сравнение с досегашния флагман на AMD – Radeon HD4890. HD5870 съдържа 320 Shader процесора (изпълняващи по 5 инструкции всеки), 80 текстуриращи модула и 32 финализиращи (ROP) модула. За сравнение при HD4890 Shader процесорите са 160 (също за по 5 инструкции), текстуриращите модули са 40, а финализиращите – 16. Препоръчаната тактова честота за чипа при HD5870 e 850MHz (колкото е и при 55nm HD4890, което заедно със сравнително малката консумация на енергия при HD5870 означава, че можем да очакваме да се появи и леко ускорен HD5890 вариант), а на GDDR5 паметта – 1200MHz/4800 (което представлява увеличение спрямо 975MHz/3900 при HD4890. Широчината на канала за достъп до паметта и при двата чипа е 256-bit.

Основните архитектурни нововъведения в Cypress са поддръжката на DirectX11 (което включва използваем Tesselation режим и DirectCompute), HDMI поддръжка на Dolby TrueHD и DTS-HD Master Audio (за компресиран без загуба на качество звук, до 7+1 канален 192kHz/32bit - от Blu-ray дискове или съответните файлове) и Eyefinity - възможност за обединяване на до 6 видеоизхода/монитора в един „логически”, т.е. разделителна способност до 7680х1600 при три 30” монитора в конфигурация 3х1, до 7680х3200 при шест 30” монитора в конфигурация 3х2 (която не винаги е удобна заради липсата на централен монитор), както и множество други възможности с монитори с по-малки размери и различно разположение (портрет/пейзаж).

Производителността на HD5870 безспорно е най-висока измежду всички налични на пазара едночипови видеоускорители и съответно две Radeon HD5870 платки в CrossFire режим са по-бързи от всеки двучипов видеоускорител (или комплект от два едночипови). При това положение за GeForce GTX285 не остава нищо друго освен nVidia драстично да му намалят цената. Едноплатковите, но двучипови GeForce GTX295 видеоускорители са значително по-скъпи от Radeon HD5870, а производителността им е по-голяма в някои случаи, но с не повече от 10%. Като добавим към това проблемите, характерни за многочиповите видеоускорители (натоварването не се разпределя равномерно между двата чипа при всички игри и съответно при някои от тях производителността е доста по-ниска от очакваната) и липсата на DirectX11 поддръжка, покупката на GTX295 също не е за препоръчване.

При тричиповите видеоускорителни решения – три Radeon HD5870 платки са по-бързи от три GeForce GTX285, а четиричиповите така или иначе носят много малки ползи спрямо тричиповите (при тях проблемът с разпределението на натоварването е още по-силно изразен) и само в редки случаи две GTX295 платки (четири чипа) успяват да изпреварят три GTX285, но дори и тогава не настигат трите HD5870.

Sapphire Radeon HD5870 използва референтния дизайн на ATI и работи с препоръчителните честоти, определени от ATI за Radeon HD5870 – чип Cypress на 850MHz и памет на 1200MHz/4800. Паметта е от тип GDDR5 и е с обем 1 GB. Платката е с два DVI-I изхода (dual-link DVI до 2560х1600 + VGA до 2048х1536) с HDCP поддръжка, един HDMI 1.3 (до 1920х1200) и един DisplayPort (до 2560х1600). HDMI изходът може да се ползва, само ако един от DVI изходите е свободен, т.е. общият брой едновременно управляеми монитори е три (независимо дали в многомониторен режим или в един общ „логически” Eyefinity изход). Както всички HD5870 и продуктът на Sapphire има два CrossFire конектора за верижно свързване на две, три или четири видеоплатки и освен PCIe x16 слота има два допълнителни 6-изводни конектора за захранване. Платката заедно с охладителя заема пространството не само над своя, а и над съседния PCI/e слот. Тя е дълга 28 см и трудно се побира в кутии, при които твърдите дискове се поставят ниско долу на нивото на разширителните платки.

Комплектацията включва: един преходник DVI-към-VGA, CrossFire свързващ адаптор и два кабела за захранване на 6-изводен конектор от един стандартен Molex куплунг (каквито се използват за твърди дискове и записвачки), т.е. всичко необходимо независимо от типа на захранването на компютъра. По принцип 6-изводните конектори се захранват от два Molex куплунзи, но HD5870 консумира едва 188W (само 38W над максимално разрешената консумация от един 6-изводен конектор и PCIe х16 слота) и затова не е проблем да се захрани от общо два Molex-а (и по този начин остават повече свободни). Освен диск с драйвери и аскетична брошура в стил „поставете платката и заредете драйвер от CD-то” са включени две игри – Battlestations Pacific на диск и код за зареждане на Colin McRAE Dirt2 от Steam.

Производителност 6/6 Най-бърз сред едночиповите ускорители и съвсем леко изоставящ от GTX295 (а два HD5870 са значително по-бързи и от него)

Производителност в класа 400-800 лв.

6/6 Настоящите цени и на GTX285 и на GTX295 трябва доста да се понижат, за да бъдат конкурентоспособни
Функционалност 6/6  
+ DirectX 11 поддръжка
+ ускорено H.264 и VC-1 декодиране
+ възможност за HDMI със звук и картина, включително Dolby TrueHD и DTS-HD Master Audio
+ възможност за работа с три монитора
Уникалност / Специфични свойства 0/6  
Оползотворяване на елементите 5/6 + DVI-към-VGA преходник
+ пълен набор захранващи кабели
- три от видеоизходите не са достъпни
- няма втори DVI-към-VGA и DVI-към-HDMI преходници
PCmania mark 6/6

 

 

 

 

 

  

напиши коментар
 

1565 мнения
профил »
n00b каза на 06.10.2009, 17:43 ?. :

Чакам нВидиа фенмишките да излязат от дупките си ... но пък те нямат такова достойнство, особено след като шефа на нВидиа скоро размаха парче пластмаса, което искаше да ни убеди, че е новата FERMI карта на изоставащата му компанийка :)

Изяжте си задниците от яд, Radeon 5870 e Господът на видеокартите.

366 мнения
профил »
Mersin каза на 06.10.2009, 18:23 ?. :

noob ти си най голямата мишка,коята винаги защитава новите видеокарти на АТИ.
"Radeon 5870 е Господът на видеокартите".а ти май не четаш както трябва:

"Най-бърз сред едночиповите ускорители и съвсем леко изоставящ от GTX295."
по-добре си помисли отново:

http://www.tomshardware.co.uk/radeon-hd-5850,revi ew-31692-4.html

http://www.youtube.com/watch?v=1p90BPnvX8g&featur e=channel

http://www.youtube.com/watch?v=Se2oYnghMm8&featur e=channel

http://www.youtube.com/watch?v=ZZvvK9hHA9g

Не искам отновo да започваме тIпата война,нито не казвам,че ATI 5870 е лоша видеокарта.ГТХ 295 повече ватове яде,май повече място заема,но вади повече FPS от radeona.!

1565 мнения
профил »
n00b каза на 06.10.2009, 18:38 ?. :

GTX 295 е двучипова видеокарта.

Знаеш ли Crossfired 5870 какво причинява на жалкия ти GTX295?

Научи се да четеш първо статиите, а след това коментарите. В противен случай:

1. ще си останеш толкова неграмотен, колкото в момента
2. ще продължаваш да не правиш разлика между едночипови и многочипови карти.


366 мнения
профил »
Mersin каза на 06.10.2009, 19:21 ?. :

Не аз а ти си този който е неграмотен!
правя разлики между Х1 и Х2 картите.
Научи се да коментираш, в противен случай:
1.ще продължаваш да повтаряш като папагал,че АТИ са велики.
2.ще продължаваш да обиждаш тези които защитават nvidia.

694 мнения
профил »
perro каза на 06.10.2009, 20:02 ?. :

не коментирай обидно, нападателно и агресивно. или се смятайте за предупредени!

296 мнения
профил »
TheOnlyHero каза на 07.10.2009, 00:05 ?. :

Noob, остави името ти да говори за теб ! По темата, Ати може да са пуснали могъщи дх11 карти , но това е едва началото . На пролет ще видим кой имат по хубавите и качествени карти ати или нвидиа . Аз мисля че 300 серията ще остави конкуренцията си назад ( лично мнение ) . П.С да нестане "бързата работа срам за майстора " за АТи :)

2 мнения
профил »
Nqkoi каза на 07.10.2009, 09:56 ?. :

Абе ей момчета, много сте зле всичките.... NO OFFENSE както се казва.... Единия убихме NVIDIA, другия като изкарат NVIDIA новите, ала бала... Надраснете нещата и вижте, че ATI и NVIDIA са си плюли в устите. Ако не беше така щяха да изкарват картите едновременно.... не виждате ли, че едните ги изкарват, лидери са 3 месеца, после изкартват другите и те са лидери 3 месеца и така до безконечност, а вие феновете давайте парички за новите картички.... Много ясно, че като изкарат NVIDIA след няколко месеца, ще отвее тези, но тогава това няма да е нова технология, а след NVIDIA, новото ATI ще изкарат 3Q на 2010 нов карта, те пък ще отвеят FERMITA, TESLI и т.н. всичко е фирмена политика... ако не ми вярвайте, пак можете да ми се доверите, че е така... познавам нещата отвътре :)

1565 мнения
профил »
n00b каза на 07.10.2009, 10:31 ?. :

Хи-хи. Все едно пък някой като си купува видеокарта си купува задължително най-добрата и най-скъпа карта.

ATI са лидери по цена/производителност в почти всички ценови сегменти. В статията съвсем ясно си пише, че нВидиа трябва доста да свалят цените на върховите си модели, за да могат ценово да конкурират 5870, която въпреки че е едночипова, е съвсем близка като пърформанс до върховия двучипов модел на нВидиа.

Не знам нВидиа какво ще покажат с G300, но докато шефа им развява гордо парче пластмаса и лъже като циганин, АТИ си пуснаха новата серия, която е убийствено добра.

Ако нВидиа бяха по-добри, щях да съм им фен. Но не са и скоро няма да бъдат.

35 мнения
профил »
johnyman каза на 07.10.2009, 11:55 ?. :

Някои знае ли къде може да си го поръчам? Или все още в БГ не са навлезли?

296 мнения
профил »
TheOnlyHero каза на 07.10.2009, 12:45 ?. :

В Jar ги има , от там можеш да си вземеш, ама както винаги тика 1$ излиза 2 лева ( незнайно защо) 300$ е 5850 в jar 475 лева . Много надуват цените ! Съветвам те ако имаш близък в чужбина да ти я купи и прати , така ще излиза доста по евтино.

2 мнения
профил »
Nqkoi каза на 07.10.2009, 13:45 ?. :

И къде ще му е гаранцията ако я купят от чужбина????
Мисля че ще има карти още на едно място утре, ама нека да видя дали е така и ще ви кажа.

1 мнения
профил »
Ot_Dragalevzi каза на 07.10.2009, 14:47 ?. :

Забавно ми е, когато научавам че най-бързата и мощна видеокарта в Света, която е със съвсем ново качество - DirectX 11, се сравнява с двучипова карта като 290 и т.н.
Хайде стига бе, не виждате ли че Nvidia умряха амо съвсем.
Не знам дали 290 ш т.н. постигат 2л7 терафлопа, но може би - всичко става. нали е от Nvidia;;;;
Хайде да работим обективно - кесаровото кесарю и без сърцераздирателни вопли за великата Nvidia

1565 мнения
профил »
n00b каза на 07.10.2009, 15:56 ?. :

нВидиа фенмишките се изпокриха. Хм.

48 мнения
профил »
Tedycheck каза на 07.10.2009, 19:49 ?. :

Noob, фенбойче такова. Стига си се правил на интересен, защото вече започваш да дразниш. Какво само плюеш по Nvidia и чакаш всеки удобен момент, за да изтъкнеш любимата си марка. Ati pusnaha новата си серия DX11 карти, а Nvidia още не са. Направо си смешен. Кефиш се като малко дете, че най-новата серия на Ати бие карти от началото на годината. Направо ставаш жалък. Когато излезат новите серии карти и на двете компании, и особено върховите модели тогава ще говорим. Вземи порасни малко.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 07.10.2009, 21:25 ?. :

Фес, научи се да четеш на български и да мислиш.

142 мнения
профил »
modesty каза на 07.10.2009, 20:40 ?. :

Според мен така стоят нещата. Ако има грешка ме порпавете.

nVidia 7xxx - Ati 1xxx
nVidia 8xxx - Ati HD2xxx
nVidia 9xxx - Ati HD3xxx
nVidia GT2xx - Ati HD4xxx

nVidia GT3XX - Ati 5xxx

Така че спрете.
Ясно се вижда че 5-та серия би трябвало да конкурира GT3xx.
Защо ми сравнявате 5-та серия с GT2xx?? И се бият ати фенове колко са мощни...
Едно е ясно. Щом HD5xxx бие едва едва предишните карти на nVidia, то GT300 ще смачка Ati...


42 мнения
профил »
TryAnal каза на 09.10.2009, 19:54 ?. :

i 6te struva maikasi i ba6tasi taq karta GTX3xxx

142 мнения
профил »
modesty каза на 07.10.2009, 20:45 ?. :

За мен интерестни ще са моделите от среден/нисък клас.
HD5550 / HD 5650/ HD5670
Имаше слухове че ще бъдат по 32nm процес.
А HD5670 може би ще е по-добър от HD4770

138 мнения
профил »
ancho77 каза на 07.10.2009, 21:42 ?. :

""modesty каза на 07.10.2009, 20:40 ч. :

Според мен така стоят нещата. Ако има грешка ме порпавете.

nVidia 7xxx - Ati 1xxx
nVidia 8xxx - Ati HD2xxx
nVidia 9xxx - Ati HD3xxx
nVidia GT2xx - Ati HD4xxx

nVidia GT3XX - Ati 5xxx

Така че спрете.
Ясно се вижда че 5-та серия би трябвало да конкурира GT3xx.
Защо ми сравнявате 5-та серия с GT2xx?? И се бият ати фенове колко са мощни...
Едно е ясно. Щом HD5xxx бие едва едва предишните карти на nVidia, то GT300 ще смачка Ati...""
ee "nOOb" прочети тоя коментар и си затвори плювалника

28 мнения
профил »
racerx каза на 07.10.2009, 22:27 ?. :

Уникални сте. Ква е тази безсмислена фенбойщина дето демонстрирате. По-добрата карта е тази, която струва най-малко за това, което предлага. Все тая дали ще е Ати или нвидиа... Като го осъзнаете, ще почнете да гледате и в други части от монитора, не само в ъгълчето с фрапса, а може и да започнете всъщност да се забавляте и да откриете истинското предназначение на геймърската видеокарта. :D

350 мнения
профил »
Ghost_Leader каза на 08.10.2009, 00:08 ?. :

Напълно съм съгласен!Всеки да си купува тази карта,която му е изгодна,без значение от марката.

142 мнения
профил »
modesty каза на 07.10.2009, 22:53 ?. :

Абсолзтно съм съгласен с горният коментар.

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 08.10.2009, 10:32 ?. :

Ако си някакъв PC ентусиаст в редки случаи ще те вълнуват цените. Истината е, че както и да го погледнем картите GT300 ще отговарят и даже ще изпреварват по пърформанс на ATI картите, ич не ме интересува, че ще са по 1600 лева. Пък и дето вика NEWB, по-горе, че са показвали макетче. Ами да, макет е но мога да те уверя, че по дизайн картата на зеления лагер ще е 1:1 с макета.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 08.10.2009, 10:53 ?. :

Blackbird, смешното е че онзи очилат клоун казваше "Ето я, това е, вижте я", с желанието да ни убеди че това парче пластмаса е истинска работеща карта. В същото време 5870 има смазващо ценово предимство пред GTX295 във високия клас, а доминира и в почти всички по-ниски.

Аз съм прайс/перформънс фенбой, а не Ати или нВидиа фенбой. Тъй като Ати напоследък очевидно размазва нВидиа е съвсем естествено да ги подрепям. Много важно че еди-кога си някой щял да пусне на пазара нещо си. Аргументите на заклетите фенове на нВидиа (които са твърде тъпи, за да си отворят очите, и твърде силно прегърнали сантименталната си връзка с любимата марка, за да се разделят с нея) изкарват някакви смешни аргументи от типа "Абе зле сме, ама ще видите след половин година като си дойде батко от Америка как ще ви натупа."

Важното е че е забавно и че другата седмица си взимам 5870 :)

142 мнения
профил »
modesty каза на 08.10.2009, 12:12 ?. :

Ами защо тогава не вземеш HD5850?
Точно тя е price/performance.
За размазване от страна на Ati и дума не може да става.
Мене лично ме вълнува как ще се справят картите в DX11 игри.
Като усещам, че nVidia отново ще вземе връх със стабилни карти.
А липсата на Physic в Ати картите (или не е така?) още повече накланя везните към nVidia.

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 08.10.2009, 14:32 ?. :

Physic е нещо много хубаво което го има в Нвидиа картите и точно заради това ати трябва да пускат по бързи карти с повече екстри за да се конкурират с по бавни карти на нвидия които имат Physic.

28 мнения
профил »
racerx каза на 08.10.2009, 17:27 ?. :

То пък голямата далавера е физикса. Няколко поредни години си купувах хай-енда на енвидия, тази година за пурви път си купувам ати, защото ми хареса цената (за 4870 говоря) и да ви кажа не усещам да ми липсва физикс.

142 мнения
профил »
modesty каза на 08.10.2009, 18:28 ?. :

Гледал ли си подобни клипчета с physx
http://physxinfo.com/data/vreview.html

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 08.10.2009, 18:54 ?. :

Прибави и това: http://www.youtube.com/watch?v=w0xRJt8rcm Y&NR=1 към клиповете с възможностите на Физикс =)

28 мнения
профил »
racerx каза на 08.10.2009, 23:13 ?. :

Точно това имам предвид. Възможностите са ясни, но доколко се използва е друг въпрос. Освен за рекламен трик, досега не съм видял реална причина, която да повлияе на избора ми.

142 мнения
профил »
modesty каза на 08.10.2009, 20:10 ?. :

Беше се появил слух че картите от среден и нисък клас HD56xx HD 53xx 55xx
ще бъдат произведени по 32nm технология. Това е още един знак за спечелване на на фенове, компесирайки phys по тоя начин може би.
Също така бях чел някъде че DX11 игрите няма да имат само за nVidia предимство.
Но докато те се появят масово има още 1г и нещо. А картите които ще изобразяваш DX11 нормално няма да е 5-та серия според мен, а 6-та.

Тъй че с нетърпение очаквам първо 1-вата DX11 игра (макар че имам съмнения, че няма да се възползва пълноценно от DX11) която е Colin Dirt2. После да видим как стоят нещата със средния клас карти н Ati и новите карти на nVidia.

5 мнения
профил »
Sain каза на 09.10.2009, 09:50 ?. :

http://www.ngohq.com/news/16560-patch-re-enables- physx-when-ati-card-is-present.html

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 09.10.2009, 10:31 ?. :

^Аха, и какво излиза, ако наш NEWB реши да си купи 5870 и да играе Батмана със всичките му благинки, ще трябва да кихне още пари за 9800ГТ, която да му прави физиката (9800гт, защото всяка друга карта, която реши да сложи редом с Радеона, ще му спъва пърформанса, а 9800гт е оптимално решение) и влиза в ценовия диапазон на GTX295, еми ок, все пак нека благодарим на Nvidia, че благоволиха да дадат и на ATI шанс да види добра физика.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 09.10.2009, 20:35 ?. :

Ами не е точно така.. излиза, че с този пач от въпросният юзър/мембър ДженЕл може АТИ карти да ползват Физикс ама не напълно. Имайки в предвид, че това е "уърк-ин-прогрес" нещата може да станат много зле за нВидиа. И аз съм потребител на нВидиа картите, но мисля че се изказваш малко силничко =) А и имайки в предвид номерата, които си въртят двете компании силно се съмнявам, че на една система могат да вървят АТИ и нВидиа карта едновременно.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 10.10.2009, 00:58 ?. :

ATI и nVidia на едно дъно... NO COMMENT. Гола водица си ми.

Да не говорим че на Виста може да се работи само с едни графични драйвери, но явно и тие неща не са ви ясни.

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 10.10.2009, 02:47 ?. :

O rly? Щом толкова разбираш, по-добре провери добре как стоят нещата и след това бълвай сухи факти около ати. От доста време, можеш да ползваш една карта за графика и друга за PhysX без бриджове, конектори и др простотии, прост пример ти давам с моята конфигурация: GTX295 си върши нормалната работа, а старата ми G92 8800GTS e physics dedicated, демек занимава се само, за да върши физични изчисления. Също така, Nvidia са благоволили, да позволят на фанАТИците да се кефят на физиката, с помощта на допълнителна карта, която да се занимава главно с физика.
http://www.hardforum.com/showthread.php?t =1362038

5 мнения
профил »
Sain каза на 10.10.2009, 01:47 ?. :

На Windows 7 двете карти могат да работят на една миашина, като NVIDIA-та се исползва за изчисленията на Physx.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 10.10.2009, 01:55 ?. :

Който иска Physx ръчка nVidia/nVidia SLI и си свирка.

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 10.10.2009, 02:49 ?. :

Чакай първо да изкарат поредния стиропорен драйвер за АТИ и тогава ще я ''бие'' старата GTX295.':D

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 10.10.2009, 16:53 ?. :

Ати са по- добри в раздел цена/ качество... съгласен съм, получаваш толкова, колкото кинта снасяш. NVidia може да са скъпички, ама пък нямат грешка. Няма да засягам темата с PhysiX-a...

587 мнения
профил »
dumbass каза на 10.10.2009, 22:19 ?. :

Абе хора какво спорите ве да ви еб*а никой няма да си купи картата ама дай да спорим щото няма кво да правим. Не разбирате ли nVidia са за газари "плъхове" още така да го нарека които само гледат щайгата им да е оборудвана с най модерните технологий като правят компютри за по 3000-4000 лева пък и на горе а в същото време ПС от порядъка на 1000 лева върши същата работа. ATI пък са с по-достъпни цени за обиконовените хора като нас те достават на потребителя настина добро съотношение цена/производителност/качество. За тва деба мамаму не виждам за какво спорите. Все пак българската селяния никога няма да се премахне.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 11.10.2009, 12:15 ?. :

...а нима 640лв. не са една средна заплата? И АТИ и нВидиа си имат скъпи карти няма каво да го опсъждаме. Каква карта си решил да си вземеш си остава твой избор. Аз например като си вземах моята GF9800 GTX дадох 320 лева за нея ими се струваха прекалено много, а сега като гледам високия клас направо се отчайвам. Не е за БеГе стандарт няма к`во да си говорим...

1565 мнения
профил »
n00b каза на 11.10.2009, 14:23 ?. :

Както и да въртим нещата, 1000 лева са достатъчни за конфигурация, с която да се играе прилично на резолюции до 1680x1050 днес и в следващите поне 2-3 години. Графиката не може да се подобрява до безкрай, а днес и най-големите визуални шедьоври може да се играят на такава конфигурация на медиум детайли и нагоре. Хай-енд продуктите си заслужават ако генерират някакъв доход, но пък има и фенове с дълбки джобове, които ги взимат. Това не променя факта, че основната част от приходите на производителите на хардуер идва от ниския и среден сегмент.

Утре си взимам 5870-цата и забравям за видеокарти в следващите 3-4 години, защото както и да го гледаме, цената и е повече от средната заплата в Бг. Все едно в Германия да си купя карта за 4000 Евро.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 11.10.2009, 14:49 ?. :

"Все едно в Германия да си купя карта за 4000 Евро. "

Добре казано!

142 мнения
профил »
modesty каза на 11.10.2009, 15:41 ?. :

"Утре си взимам 5870-цата и забравям за видеокарти в следващите 3-4 години"

Искаш да кажеш че ще подкараш всичко дето ще излезе до 2г?

Според мен няма да можеш да играеш DX11 заглавията нормално.
Бяха излязли слухове че 6-та серия се задава точно след година, с която ще се играе прилично DX11 и ще конкурира GT300.
Всичко е слухове разбира се.

587 мнения
профил »
dumbass каза на 11.10.2009, 16:14 ?. :

Абе тази GT300 излезнала ли е вече ?

142 мнения
профил »
modesty каза на 11.10.2009, 15:44 ?. :

100% съм сигурен, че ще си купиш нова видео карта до година и няколко месеца.
Тогава масово ще са излязли доста по-мощни видео карти за DX11, разбира се ако държиш за DX11.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 11.10.2009, 17:13 ?. :

В грешка си, донякъде защото не знаеш че монитора ми е 19 инча 1280х1024. Всяка видеокарта от 220-30 лева нагоре може да подкара всяко текущо заглавие на макс (изключвайки ГТА4 заради многото нужна памет), а 5870 е много по-производителна от споменатия клас.

Мога да ти гарантирам, че още 4 години ще мога да играя игри на настройки от медиум нагоре. Крайзис излезе преди 2 години, а оттогава излязоха много малко игри, които може да се сравняват с неговите изисквания. Наблюдава се едно експоненциално успокояване на ръста на системните изисквания, защото както казах, графиките не може да се подобряват до безкрай, а и не е необходимо.

Кое ще затрудни 5870 в близкото бъдеще? Диабло 3 :D? Старкрафт 2:D? Асасин'с Крийд 2:D? Може би Крайзис 2? Едва ли и на резолюция 1280х1024 или 1680х1050.

Ако 40 кадъра в секунда ми се струват малко и имам СЪВСЕМ ИЗЛИШНИ пари, купувам си още една 5870 за кросфайър. :)

Производителите и издателите трябва да заложат на увлекателен геймплей. Играл съм по 5-6 часа на Правец 8М с черно-зелен екран на резолюция около 280х190 игри, които са ми били много по-интересни от доста нови заглавия. Квадратите по екрана не бяха трудни за различаване, но на кого му пукаше ...


746 мнения
профил »
Blackbird каза на 11.10.2009, 18:03 ?. :

5870 в кросфайър....супер. С дървените драйвери съпорта ще е на 100% :D Чак след 5 месеца, ATi ще изкарат свестен драйвър, който да позволи на 5870 да се мери с дядото без кросфайър и още 5 месеца, за да се изглади и подръжката на две такива карти на една машина...освен ако не стане сеира с 4870х2, в което съм сигурен на 100%

1565 мнения
профил »
n00b каза на 11.10.2009, 18:34 ?. :

Значи според теб следващите 5+5=10 месеца ще излезе нещо, което да затрудни 5870, а аз ще бъда супер нещастен, защото няма да мога да си направя качествен кросфайър.

Човече, накара ме да се изхиля. :)

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 11.10.2009, 22:37 ?. :

Мисълта ми е, че при по-нови игри, пърформанса на картата няма да е адекватен заради ''труда'', който АТИ хвърля, за да си оптимизирва драйверите.

142 мнения
профил »
modesty каза на 11.10.2009, 19:26 ?. :

мда ,понеже бе написал 1650 по горе и за това предположих че си на тая.
На по-ниска няма да имаш проблеми да.
За другото никой не знае какви игри ще излязат другата година към Коледа.
Може се появят ебаси готините с DX11 примерно.
А тогава според мен Ати ще са изкарали 6-та серия, която ще се справи с DX11 игрите и картите им ще бъдат доста по-примамливи, от колкото сега.
Всичко зависи как ще стартира новия Win 7 , първите няколко игри DX11 как ще се представят, също и GT300 какво ще предложи. Има много "ако"-та.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 11.10.2009, 19:40 ?. :

До някъде е добре, че излизат постоянно нови и нови серии карти, защото така ще падне цената на сегашните "мечтани карти" =) А и нека не забравяме, че СЛИ и Кросфайър технологиите премахват необходимостта да купуваш винаги върховото постижение в технологиите. Може да си докараш сносеен пърформънс като добавяш още от старите карти.... стига да имаш слотове или място за тях =Р

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 12.10.2009, 02:08 ?. :

Ще докараш свестен перформънс, но ефектите ще са ти стара версия и пак ще си преебан.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 12.10.2009, 02:38 ?. :
Редактиран на 12.10.2009, 02:44 ?.

Още няма дайректХ10 игри като хората камо ли ДХ11. Няма да остареят толкова бързо, гледай по-оптимистично на нещата =) Играл съм няколко игри на ДХ9 и ДХ10, за да видя разликата, но уви нямаше нещо кой знае какво съществено (с изключение на СТОЛКЪР). Първо ще трябва да доизцедят ДХ10.

3 мнения
профил »
superbako каза на 13.10.2009, 09:29 ?. :
Редактиран на 13.10.2009, 09:33 ?.

Мисля, че при толкова много памет трябваше да увеличат пропусквателната способност на шината за достъп до паметта.Доста време се задържа 256bit а това спъва производителността.Четох някуде че поставянето на 512bit шина много оскъпява продукта, но тази стъпка е неминуема, защото ще започнат да да поставят по 2 GB памет на картите.

86 мнения
профил »
Children of Bodom каза на 14.10.2009, 09:03 ?. :

nVidia RuleZ STFU !

1565 мнения
профил »
n00b каза на 14.10.2009, 17:51 ?. :
Редактиран на 14.10.2009, 17:51 ?.

Хаха. нВидиа с новите G220 боклуци съвсем ми паднаха в очите. Шефовете им май витаят в облаците и лежат на старите лаври, които изчезват всеки ден.

А моята 5870 е прекрасна :)

2 мнения
профил »
Hristin каза на 16.12.2011, 10:26 ?. :
Редактиран на 16.12.2011, 10:27 ?.

Намерих сайт за най-добрите графични карти 2012.
http://graphics-cards-review.toptenreview s.com/

366 мнения
профил »
Mersin каза на 14.10.2009, 19:14 ?. :

и как е?как се справя?дай малко тестове де...

1565 мнения
профил »
n00b каза на 14.10.2009, 19:52 ?. :

На резолюция 1280х1024 с процесор q9550@3.5Ghz как очакваш да се справя?

Да ти напомня за 60-ти път, че ГТХ 295 е двучипова, а 5870 - едночипова
http://i645.photobucket.com/albums/uu171/jaydeejo hn/crysis_1920_1200.gif

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 15.10.2009, 09:55 ?. :

По-зле отколкото GTX295 в тандем с Q9650 @ 4.2 на 1,37V ;)

1565 мнения
профил »
n00b каза на 16.10.2009, 14:02 ?. :

Верно ?!? А стига бе.

366 мнения
профил »
Mersin каза на 14.10.2009, 21:11 ?. :

абе човек,знам че 295 е двучипова,
еее щом си с 19-инчов монитор сигурно ти летят игрите
аз сега се чудя дали да си взема още един радеон 4770),или phenom II 940?процесора или видеото?кажи поне да знам ти какво мислиш..)ако си взема видеото процесора остава като муха(Athlon II Х2 250),но ако си взема процесора,тогава видеото е слабо..?тя 4770 лесно се клоква с 100 mhz,но все пак....

1565 мнения
профил »
n00b каза на 14.10.2009, 22:01 ?. :
Редактиран на 14.10.2009, 22:04 ?.

Бих ти отговорил с лично съобщение, стига да знаех как се пише и изпраща такова в тоя сайт ?!?

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 15.10.2009, 09:52 ?. :

Я кажи, как са DX11 игрите, врътна ли 2-3? :D

1565 мнения
профил »
n00b каза на 15.10.2009, 12:27 ?. :

Гроздето е кисело, фенгърл.

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 15.10.2009, 20:32 ?. :

Кисело, понеже е високо :)

1565 мнения
профил »
n00b каза на 16.10.2009, 12:35 ?. :

За НЯКОИ е високо, и точно за тях е кисело. На мен бая ми сладни ;)

162 мнения
профил »
ThePunisher каза на 15.10.2009, 13:38 ?. :

Незнам за вас но аз лично предпочитам ATI и с удоволствие бих взел HD5870.

142 мнения
профил »
modesty каза на 15.10.2009, 17:37 ?. :

Аз пък очаквам с интерес новите GT230 , GT 240 ако се появят де.

260 мнения
профил »
ThI SanDmaN каза на 18.10.2009, 12:40 ?. :

Аз мисля че забравяме нещо мн важно ATI изкараха карта която поддържа DX11 докато nVidia oще не са изкарали такава нека покачакаме отговара на nVidia и тогава да спорим

42 мнения
профил »
Vanmaster каза на 18.10.2009, 17:52 ?. :

То супер карта ,ала пари от къде 640 лв ...

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 04.12.2009, 21:14 ?. :

Картата looks good
абе пичове има ли смисъл към мойта 8800GT да слагам още една или да се сменя

18 мнения
профил »
Solidus каза на 14.02.2010, 10:32 ?. :

Новата серия карти с дх11 на Нвидиа е 100 а не 300 http://www.nvidia.co.uk/object/gf100_uk.html тука може да видите какво ще представлява.Иначе Нуба е прав за картите на ати откъм цена\производителност,но откъм бързина на всички е ясно кой е номер едно,същото си важи и за амд\интел.

1 мнения
профил »
izvoza каза на 24.02.2010, 15:40 ?. :

5870 успях да я купя през далечния месец септември 2009. имаше само една бройка в мост. какво да ви кажа, супер е картата. 6 месеца съм напред с дх11 :) майтап. харесвам и нвидия и ати. просто си разпределят пазара (както е и написано по нагоре в коментарите)

60 мнения
профил »
powerplay каза на 01.04.2010, 11:00 ?. :

Скоро ще си сменям видеото фен съм на зелените , но с тия лайна къде ги пускат по 800+ лева за видео за дх 11 просто ги съветвам да се метнат от някой мост.

Говоря за Gt 470 -480

149 мнения
профил »
fridge каза на 22.04.2010, 14:00 ?. :
Редактиран на 22.04.2010, 14:00 ?.

3 монитора лол :D
Трябва да си доста кривоглед :D

242 мнения
профил »
HunteR каза на 24.05.2010, 12:21 ?. :

Напишете какво мислите за 5970 махнете я тая.
напиши коментар
 
ПРОДУКТ НА СЕДМИЦАТА  

Монитор: Acer Predator XB240H

ОЩЕ видеокарти
Видеокарта: Sapphire Radeon HD5870 43
Видео карта: GeForce GT 430 42
Видеокарта: Palit GTX 460 1GB Sonic Pl. 31
Gigabyte GeForce 9600GT 1 GB 30
Видеокарта: AТI Radeon HD5970 - част 1 25
Видеокарта: HIS Radeon HD5750 IceQ 22
Видеокарта: Gigabyte Radeon HD 5830 1 GB 19
Графичен ускорител – Sapphire Tri-X R9 290X 18
Видеокарта: Gigabyte GeForce GT220 16
Видеокарта: Sapphire Radeon HD5450 1GB 16
ДРУГО ОТ Sapphire
Sapphire ATI Radeon HD4890 OC Version 25
Видеокарта: Sapphire Radeon HD5670 1GB 19
Sapphire HD5970 2GB OC edition 19
Видео карта: Sapphire Radeon HD 6970 15
Sapphire Radeon HD4730 512 MB 11
Видеокарта: Sapphire Radeon HD5450 1GB 11
Видео карта: Sapphire Radeon HD 6770 9
Графична карта – Sapphire Dual-X R9 285 OC 7
Графичен ускорител – Sapphire Tri-X R9 290X 6